jälle abiks otsijatele

päris huvitav on aegajalt pilk peale visata, mis otsingusõnadega siia jõutud on. ma siis võtan mõne jälle ette, et järgmistel otsijatel lihtsam oleks.

enne nädalavahetust on ühest Tallinna eliitkoolidest (no ikka nendest viiest kõige eliitsemast) tuldud siia otsinguga ‘mida teha kunstitunnis algklassides’. esimene mõte oli, et kas seda on otsinud õpetaja või õpilane, hm. seda, mis vahet sel on, kumb on otsinud, aimab vist igaüks. samas ma ei saa aru, miks peaks seda mõni õpilane otsima. seega – eliitkoolis, mida kiidetakse ja lubatakse väga head õpet ja parimaid õpetajaid, töötavad tegelikult täiesti tavaliselt inimesed, kellel on ideepuudus. no ma saan aru jah, et ilmselt mõneski neist koolidest on see kunstitund ilmselt pigem mingi segav tegur, mille arvelt saab vähem nö erialatunde teha. aga sellest hoolimata oleksin ma lapsevanemana päris kurb, kui õpetajal ei ole eriti mõtetki, mida teha. ma saan aru jah, et kõiki asju alati ei oska ja otsitakse mingeid konkreetsemaid juhendeid ja võtteid, ka ideede otsimisest saan täiesti aru – neile rüblikutele tuleb ju erinevaid asju pakkuda. aga konkreetse otsingu sõnastus tekitab minus küll väga vastakaid mõtteid ja paneb pigem siiski arvama, et seal on ideedega ikka väga kitsas.
aga mis siin ikka, eksole, et natukene aidata, laon mõned laiemad ja väga erinevad ideed välja, osa neist küll vist rohkem käsitöövaldkonna omad küll (mina ei ole üldse ise selline ideedeinimene ja kui ma suudaksin viis kunstitundi ära sisustada, tunneksin ma end juba täiesti tegijana): kaarte annab teha igasugusteks tähtpäevadeks, kasutades erinevaid tehnikaid ja vahendeid; kalka ja musta paberi abil vitraažitaolisi asju; origamit (voltimist); õlipastellide ja akvarelli segatehnikat; kipsiga jäljendite võtmine; nööpidest jms ehete tegemine..
tegelikult on Kajakas ilmselt see, kes oskaks aidata.

ja need, kes otsivad siin kirjandeid: tõesti, kirjutage ise. jälle, ma saan aru, kui otsitakse ideid, aga siin on näha ju, et otsitakse konkreetsemaid vihjeid või, miks ka mitte, valmis jutte. kirjuta parem ise ja saa oma aus kolm kätte selmet teisi plagieerida või keegi ära moosida. ma olen ise oma elus käinud ka päris palju koolis ja tean täpselt, kui raske ja lootusetu vahel on. seda tunnet tean ka, et ma ei oska mitte midagi ja ei jõua ka. ning et ei taha. aga see on väike eneseületamise küsimus. ah et on kiire? no siis tuleb hakata kohe tegema lihtsalt. kirjuta valmis ja lase kellelgi üle lugeda, kes parandab need komad ära ja suuremad stiilivead välja toob. vähemalt oled ise teinud.
ning kui ei ole selget mõtet, siis hakkagi kirja panema seda, mis pähe tuleb, küll siis kasvab selle ümber see kirjand ka.